Dünya
Stephen Hawking Allah’ın varlığını kabul etti
TANRI OLMADIĞI ANLAMINA GELMEZ
Kanal D Londra Temsilcisi Ayşegül Ekinci’nin röpörtaj yaptığı Hawking ilk kez Allah’ın varlığını kabul etti. Röpörtaj sırasında sorulan bir soruya Hawking’in çalışma ekibinin de şaşırdığı görüldü. Hawking Tanrı ile ilgili sorulan soruya “Evrenin oluşumu bilimin gerçekliğine dayanır. Ama bu hiçbir şekilde, Bilim Kuralları’nı koyan ve onları da yaratan bir Tanrı olmadığı anlamına gelmez…” cevabını verdi.
Hawking’in bu sözlerinin son yıllarda ortaya çıkan Evrim Teorisi’nin yanlış olduğunun kanıtlanması ve Kuran’da 1400 yıl önce bildirilen bilimsel konuların aynen bulunması ile doğrudan ilgisi olduğu değerlendirmesi yapılıyor.
ateyiz ne?
23 Ocak 2013 at 12:01
hay dilinizi eşşşek arısı soksun. bu nasıl gazetecilik? nasıl dil bilgisi? nasıl Türkçe?
“ateyizler” yazılmaz “ateistler” yazılır.
birde buralarda gazeteciyiz diye saksı dolaştırıyorsunuz…
Sen Hedefe Bak
23 Ocak 2013 at 14:38
Asıl maden orada..
ironi yapmışlar
23 Ocak 2013 at 14:39
Ateyiz ifadesi bir ironiyi ifade ediyor kasıtlı bilinçli yazılmış. Son zamanlarda sosyal medyadaki bir tarz. “oğlum bak git” gibi popüler bir ifade.
anlarsın
23 Ocak 2013 at 14:40
Arama motoruna ateyizler bunuda açıklasın yaz anlarsın
allah mı ?
25 Ocak 2013 at 11:55
adam tanrıdan söz ediyor, yani yaratıcı mutlak güçten. islamiyetin allahından değil. gülme krizi soktunuz beni :))
saçma yorumlarını kendine sakl
28 Ocak 2013 at 15:44
Bizim için yaratıcının adı Allah’tır. Sen ne diyorsan de! Bizi ilgilendirmez.
zoruna mı gitti
28 Ocak 2013 at 15:49
Peki “tanrı” ne demek? Nereden geliyor araştır. Adam eski Türk’lerin gök tanrısından ya da eski yunanın binlerce tanrısından da bahsetmiyor değil mi!
Hawking “bir ve tek” olan bir yaratıcıdan bahsediyor. Tanrı kelimesi bunu kapsamıyor. Aciz, birden fazla sayıda olanbilen ilah kabul edilenlere Tanrı denir.
Hawking’in ifade ettiği yaratıcı Tanrı değil, Allah’a tekabül bizim literatürümüzde.
Kendi literatürün varsa kendine sakla…
Adınız...
28 Ocak 2013 at 18:57
İnançlısın eyvallah ama Hawking bile tek kelime ile tanrı diye geçerken sen onun adına bu kadar net ve kesin konuşuyorsun. ilginç değil mi? Belki senin anladığını kastediyor belki kastetmiyor nereden bileceksin?
birbirini karşılamıyor
29 Ocak 2013 at 14:50
Anlamak istemiyorsunuz galiba tamam Hawking tanrı diye geçiyor ama “Bilim Kuralları’nı koyan ve onları da yaratan BİR Tanrı ” diye bahsettiği şeyin bizim literatürümüzdeki karşılığı Allah’tır diyorum. Tanrı kelimesi başka manaları ifade ediyor aynı şey değil Allah’la. Türkler Müslüman olmadan önce Tengri yani tanrı diyorlardı ilahlarına, bu kelime Gök Tengri’yi ifade ediyor ve Gök Tengri’de bugün çoğunluğumuzun anladığı anlamdaki Yaratıcı değil. Tengri namında inanılan varlık bazı konularda aciz, her şeyin düzeni tek başına onu elinde olmayan varlık ve doğan doğurulan başka denkleri de olan bir varlık. Birbirini karşılamıyor anlıyor musunuz? Ortada bir hatalı ifade var yorumda.Saygılar…
Demagoji Yapma
25 Ocak 2013 at 12:50
Soytarılığını kendi özel ortamlarına sakla…
Adınız...
28 Ocak 2013 at 19:08
“Hawking’in bu sözlerinin son yıllarda ortaya çıkan Evrim Teorisi’nin yanlış olduğunun kanıtlanması ve Kuran’da 1400 yıl önce bildirilen bilimsel konuların aynen bulunması ile doğrudan ilgisi olduğu değerlendirmesi yapılıyor.” Şimdi anlamadığım şu: Kainatın hiçbir olgusu ve olayı Allah’ın izni dışında gerçekleşmez. Evrim varsa onu da yaratan Allah’tır ve bugün bu bilimsel kanıtlarla izah edilebilir, yoksa da aynı. Kuranın neresinden evrimin var ya da yok olduğunu çıkarıyorsunuz? Sırf İslama aykırı olsun diye ateist yaklaşım nasıl evrimi ilahlaştırıyorsa kendilerini İslam dinine isnad eden bazı kişiler de benzer bir motivasyonla tersten görüş beyan ediyor. Lütfen Allah’ı ve Kuran’ı görüşlerinize alet etmeyin varsa somut kanıtınız konuşun. Kuran’da evrimin olmadığına ya da olduğuna dair deliliniz varsa ileri sürün ama evleme geveleme yapmayın bu işi Kuran ile delillendirecekseniz. Ancak yoksa da İslam adına vardır ya da yoktur demeyin. Kuran bir antropoloji veya başka bir bilim kitabı değildir, insana genel hayat rehberidir. “Onları göklerin ve yerin yaratılışına ve kendilerinin de yaratılışına şâhit tutmadık”
Hangisi doğru?
28 Ocak 2013 at 19:45
İngilizcede iki tür tanrı kelimesi var. “God” kelimesi Allah’ı belirtir. Diğeri “god” kelimesi ise yeryüzünde kendini tabrılaştıranları ifade etmektedir. Yani Allah tanımayan, kabul etmeyenler. Firavun, Nemrut, Lenin gibi fanileri örnek olarak verebiliriz. Kıyamete kadar kendini “god” görenler olmaya devam edecektir. Siz siz olun, “God” yani Allah’ın ipine sarılmaya bakın. Çünkü öbür tarafa milyarlarca insan gitti lakin öbür taraftan şu ana kadar ne haber gldi, ne fax mesajı, ne de eposta!